OM OSS...

Vi är en familj på 3 med en son född -08 i Kina. Han är opererad för Hirschsprung där och har tagit bort 2/3 av sin tjocktarm. Denna bloggen är för andra familjer med barn som har Hirschsprung och jag hoppas den kan bli en mötesplats. Jag saknar själv en plats där all information finns samlad. Förhoppningsvis kan denna blogg bli en sådan plats. Mvh Elin

lördag 5 november 2011

Jakten på den försvunna läkaren

Igår var det två veckor sedan vi var i Lund - alltså borde provsvaret ha kommit. Otålig som jag är - lite svårt att tänka på annat när man väntar på ett viktigt provsvar - så ringde jag i torsdags till avd 65 i Lund. "Nä här har vi ju bara inlagda patienter - du får ringa ner till barnkirurgen" fick jag till svar. Sagt och gjort. "Vem gjorde undersökningen?" undrade människan i andra luren "Gunnar Westbacke" svarade jag. "Nä han är inte här - ring upp till avd 65" fick jag till svar. Moment 22... Fick iallafall klart för mig att han inte var på plats och att jag kunde testa att ringa igen, på fredagen. Ringde på fredagen men ingen Gunnar Westbacke på plats. Suck. Så nu får jag vänta över helgen innan jag kan jaga honom vidare. Jag vill ju ha besked nu ju! I väntan på svar kör vi Movicol jr 2 påsar per dag. Har funkat bra peppar, peppar. Men nu är sonen förkyld och vi håller andan i väntan på om det blir ny akutmage eller inte. Senaste gångerna har ju utlösts av förkylning men denna gången kanske Movicol räcker för att hålla bakterierna borta. Ett stressmoment minst sagt och man flyger ur sängen på natten när sonen vaknar och jämrar sig över något "Har du ont någonstans? Har du ont i magen? Eller? Hallå - jag pratar med dig! Har du ont eller? Nähä bara drömt lite. Nä det finns inga spöken gubben" och så ska man somna om med en hjärtrytm på 300. Inte konstigt man är lite trött...

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Men varför sköljer ni inte tarmarna med tarmsond och vattenlavemang när han är förkyld om det är tendens till att bakterier stannar? Det gör alltid vi... bättre o ta det säkra före det osäkra tänker jag!
    kram

    SvaraRadera
  2. Håller med - wish we could. Men med svåra sjukhuserfarenheter i bagaget är det i dagsläget en omöjlighet. När vi varit akut inlagda har det krävts 4 vuxna för att genomföra det hela trots lugnande medel...

    SvaraRadera